Hopp til hovedinnhold
Ukeskurs
Klasserom eller online/digitalt

Bestill kurset

Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO

Hvordan lykkes på Google?

Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO. Logo.

Dette er kurset for deg som vil utnytte Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO på en effektiv måte. Her får du hands-on erfaring og lærer de nyeste teknikkene for å optimalisere dine kampanjer, spore trafikk og analysere data. 4 dager med fullt fokus på Google og hvordan du kan ta din digitale markedsføring til neste nivå.

Kursdetaljer

Varighet: 4 dager Kl. 9.00 — 15.00
Klasserom
eller online / digitalt:
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt.
Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo
Online/digitalt.
Inkludert: Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.
Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom
Pris: kr 26 100,-
Early bird: Fra kr 24 012,-
Avhenger av hvilke datoer du velger for det enkelte kurs i bestillingsskjemaet.
Betaling:
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
Utstyr:

Du må ha PC eller Mac, samt tilgang til bedriftens kontoer: Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager (hvis du har).

Vil du delta i klasserom?
Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss.

Vil du delta online?
Kurset følger du fra din egen PC eller Mac, fra hjemmekontor eller arbeidsplass (eller der du måtte ønske). Vi anbefaler deg å ha en stor skjerm (eller to skjermer), slik at du har plass til å følge kurset, samtidig som du kan delta aktivt.

Les mer om hvordan våre onlinekurs foregår.

Dato: Se kommende datoer for dette kurset.
Finner du ingen kursdato som passer?
Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90.
Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs. Ønsker din bedrift et eget kurs på din arbeidsplass, i våre lokaler eller online?
Sveip til høyre for å se all informasjon

Kursinnhold

SEO kurs - Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering

SEO er ingen markedskanal slik som Facebook eller Google Ads (betalte søkeannonser). Det er en prosess man må igjennom som handler om langt mer enn HTML, lenker og søkeord.

  • Hva søkemotoroptimalisering (SEO) er
  • Hvordan SEO var før, hvordan det er nå og hvordan man vil jobbe med det i fremtiden
  • Teknisk SEO: Hvorfor nettstedets tekniske oppsett og malverk er avgjørende
  • Innhold: Hvordan skape innhold som gir synlighet og trafikk fra søkemotorene
  • Lenker: Hvorfor lenker fra andre nettsider og lenker internt på nettstedet vårt har noe å si
  • Lage innhold basert på etterspørsel i Google: hvordan vi kan se hvor mange som søker på spesifikke ord, fraser og emner i Google
  • Hvordan arbeid med SEO påvirker annen markedsaktivitet og nettstedet generelt
  • Hvilke verktøy som hjelper oss å jobbe med SEO (og relaterte arbeidsoppgaver)
  • Caser: Hvordan noen nettsteder og bransjer jobber med SEO (både gode og dårlige eksempler)

Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk

På dette kurset vil du lære hvordan du lager annonser i Google Ads og veien for å lykkes med annonseringen.

  • Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
  • Praktiske eksempler til hvordan Google Ads fungerer.
  • Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads.
  • Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Google Ads.
  • Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
  • Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
  • Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
  • Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
  • Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
  • Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.

Google Analytics 4 kurs (GA4)

Dette kurset passer både for deg som har brukt Universal Analytics tidligere og du som skal i gang med Google Analytics. Google Analytics 4 er et helt nytt system og vesentlig forskjellig fra Universal Analytics (UA). Noe av nøkkelen til å forstå GA4 er "oppsettet", og dette lærer du på dette kurset.

Dette er et kurs for deg som ønsker å lære det viktigste i Google Analytics 4 i løpet av en dag.

Fra 1. juli 2023 er det ikke lenger mulig å bruke Google Universal Analytics, og skal du fortsette å bruke Google Analytics er du nødt til å ta i bruk Google Analytics 4.

Har du fått med deg alt oppstyret rundt hvorvidt Google Analytics er lovlig å bruke eller ikke? Datatilsynet fattet vedtak i juli 2023 og Google Analytics 4 er lovlig!

  • Hva er Google Analytics 4 (GA4).
  • Planlegging og forberedelser for GA4.
    • Få en sjekkliste.
  • Hvordan sette opp GA4 og konfigurere det riktig.
    • Manuelt eller med Tag Manager?
    • Installer GA4 sammen med Universal Analytics.
    • Tips til planlegging av migrering fra UA til GA4.
  • Google Analytics 4 VS Universal Analytics.
    • Hva er nytt i GA4?
    • Hvilke fordeler har man av å bruke GA4.
    • Hvorfor trenger vi fortsatt begge deler.
  • Innføring i Digital Analytics.
    • Web + app.
    • Viktige begreper.
  • Sporing, analyse og rapportering i GA4.
    • Lær å bruke Analytics for alt det er verdt.
    • Nye sporingskoder gir flere muligheter.
    • Koble til integrering for Google Ads + Search Console.
    • Analysere kunde- og brukerreiser.
    • Hvilke standardrapporter bør du bruke i GA4 (reports).
    • Hent ut egne data og skreddersy rapporter (explore).
    • Analyser kampanjer og rapporter resultatene av disse (advertising).

Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring

  • Effektmåling og optimering av digitale kampanjer
    • Hvordan måle effekt av og optimere digitale kampanjer
    • Hvordan Google Analytics kan hjelpe deg å kjøpe bedre trafikk i f.eks. Google Ads
    • Dra full nytte av Facebook Custom Audiences, og gjør smart retargeting basert på brukerens adferd.
    • Google Tag Manager
  • Hva er Google Tag Manager og hvordan fungerer det?
    • Hvordan sette opp og bruke Google Tag Manager for å spare tid
    • Noen knep du selv kan gjøre i Google Tag Manager for å bli bedre på Google Analytics, Facebook, mv.
    • Implementering og testing av Google Tag Manager
  • Hvordan sette opp en konto, best practices
    • Installere Tag Manager på et eller flere nettsteder
    • Testing (preview-mode) og nettleser-plugin «Google Tag Assistant»
  • Data layers: Hva det er, og hvorfor det kommer til å gjøre deg proff «over natten»
    • Hva er et "data layer"?
    • Hvordan lage et data layer
    • Hvordan bruke et data layer
  • Praktisk øvelse
    • Få hjelp med å sette opp din egen Google Tag Manager-konto for å teste, eller klikk deg rundt i en test-konto for å lære deg mer før du setter i gang selv
    • Bruke "Preview"-modus for å teste at Google Tag Manager fungerer på nettstedet ditt
    • Gjør egne endringer, eksperimenter og få hjelp til alt du lurer på

Hvorfor velge denne kurspakken?

  • Hva kreves egentlig for å øke synligheten sin i det organiske søkeresultatet på Google? Finnes det noen enkle grep? Hva bør man gjøre - og hva bør man unngå å gjøre?
  • Google er av de viktigste kanalene du kan være synlig på i en digital hverdag.
  • Med gode teknikker og verktøy vil du holde deg foran konkurrentene i det konkurranseutsatt marked.
  • I dette kurset vil du ikke bare få gjennomgang av viktig teori, men også en praktisk tilnærming du kan ta med deg for å skape suksess med dine egne kampanjer.
  • Google Analytics 4 erstatter Universal Analytics (det du har brukt frem til nå, hvis du har brukt Google Analytics) og fra 1. juli 2023 vil du ikke lenger kunne bruke Universal Analytics.
  • Google Analytics 4 endrer måten vi måler apper og nettsider på i dag, både online og offline. GA4 gjør det mulig for deg å kunne forutse innsikt, tilpasse aktivitetene og styrke kundereisen.
  • Google Tag Manager er et relativt nytt verktøy for mange. Det har eksistert siden 2012, men det er fremdeles mange som ikke har tatt det i bruk.
  • Siden 2012 har det skjedd store endringer med Tag Manager som verktøy, og i dag er det vanvittig enkelt å ta i bruk.
  • Tag Manager hjelper deg å samle alle tagger og script på en plass. Mange synes det er komplisert med "piksler", tagger og script som skal legges rundt på nettstedet, og dette er en reell utfordring med tanke på hvordan nesten alle verktøy, tjenester og annonseplattformer krever at man implementerer en kodesnutt på siden sin. Tag Manager lar deg samle alt dette i en svært brukervennlig og trygg tjeneste slik at du kan løsrive deg fra webutviklere og enklere ta kontroll selv.
Se flere kurs i kategorien Digital markedsføring.

Bestill kurset — legg i handlekurven

Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.

Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO

Alle felter må fylles ut.

Velg kursdatoer

Dette kurset består av flere delkurs. Velg dato for hvert kurs.
Vil du delta fysisk i klasserom eller online/digitalt?
@
Legg de kursene du ønsker i handlekurven. Gå til kassen og velg "Tilskudd NAV" under betaling. Oppgi NAV-kontor og navn på saksbehandler, og du er i mål. Faktura vil sendes NAV etter at vi har mottatt tilskuddsbrev. Mer informasjon om tilskudd via NAV




Klasserom eller online/digitalt

Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.

Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.





Hvem passer kurset for?

Kurset retter seg mot alle som ønsker å bli synlig på Google, samt nyttiggjøre seg Google Analytics og Google Tag Manager.

Forkunnskaper

Det stilles ingen krav til forkunnskaper i de aktuelle verktøyene.

@
@


PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.







Veldig fornøyd! Dyktig kursholder, avpasset tempo/innhold/vinkling fint etter deltakernes behov! Kommer gjerne tilbake :-)...


Reidunn Mulehamn, Hafslund ASA  

Les flere uttalelser

Din handlekurv

Din handlekurv er tom.

Se vår kursvelger for å finne ditt neste kurs

Trenger du hjelp? Kontakt oss via chatten nederst på siden