Kurspakke i SEM (Search Engine Marketing)
SEO + Google Ads + Microsoft Ads = synlighet!
Kurspakke i Search Engine Marketing, SEM - her lærer du både om organiske synlighet i søkemotorer (søkemotoroptimalisering, SEO) og betalt annonsering i form av Google Ads og Microsoft Ads.
Kursdetaljer
Varighet: | 3 dager Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Fysisk eller digitalt: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Kursdokumentasjon, lunsj, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 19 650,- |
Early bird: |
Fra kr 18 318,-
Avhenger av hvilke datoer du velger for det enkelte kurs i bestillingsskjemaet. |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac. Login til din Google Ads og Microsoft Ads-konto er en fordel. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: |
Se kommende datoer for dette kurset.
Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs. Ønsker din bedrift et eget kurs på din arbeidsplass, i våre lokaler eller online? |
|
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Microsoft Ads kurs
- Introduksjon til Microsoft Ads, oversikt over plattformen og forskjeller mellom Microsoft Ads og Google Ads.
- Kontooppsett og grensesnitt.
- Nøkkelord og målretting.
- Annonseformater og oppsett.
- Budgivning og kostnadskontroll.
- Sporing og analyse.
- Annonseringsnettverk.
- Optimalisering av kampanjer.
- Annonseverktøy og ressurser.
SEO kurs - Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
SEO er ingen markedskanal slik som Facebook eller Google Ads (betalte søkeannonser). Det er en prosess man må igjennom som handler om langt mer enn HTML, lenker og søkeord.
- Hva søkemotoroptimalisering (SEO) er
- Hvordan SEO var før, hvordan det er nå og hvordan man vil jobbe med det i fremtiden
- Teknisk SEO: Hvorfor nettstedets tekniske oppsett og malverk er avgjørende
- Innhold: Hvordan skape innhold som gir synlighet og trafikk fra søkemotorene
- Lenker: Hvorfor lenker fra andre nettsider og lenker internt på nettstedet vårt har noe å si
- Lage innhold basert på etterspørsel i Google: hvordan vi kan se hvor mange som søker på spesifikke ord, fraser og emner i Google
- Hvordan arbeid med SEO påvirker annen markedsaktivitet og nettstedet generelt
- Hvilke verktøy som hjelper oss å jobbe med SEO (og relaterte arbeidsoppgaver)
- Caser: Hvordan noen nettsteder og bransjer jobber med SEO (både gode og dårlige eksempler)
Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
På dette kurset vil du lære hvordan du lager annonser i Google Ads og veien for å lykkes med annonseringen.
- Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan Google Ads fungerer.
- Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads.
- Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Google Ads.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
- Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Hvorfor velge denne kurspakken?
- Du ønsker å utnytte mulighetene for annonsering på Bing og andre Microsoft-plattformer, istedenfor å kun fokusere på Google.
- Google Ads, annonsering på Google og i Google sitt nettverk er noe "alle" gjør og konkurransen er tøff. Når vi snakker om søk snakker vi som regel om "å google". Men, det finnes jo andre søkemotorer, og selv om Google fortsatt er dominerende så er kanskje tiden inne for å fokusere også på Bing?
- Hva kreves egentlig for å øke synligheten sin i det organiske søkeresultatet på Google? Finnes det noen enkle grep? Hva bør man gjøre - og hva bør man unngå å gjøre?
- Google er av de viktigste kanalene du kan være synlig på i en digital hverdag.
- Med gode teknikker og verktøy vil du holde deg foran konkurrentene i det konkurranseutsatt marked.
- I dette kurset vil du ikke bare få gjennomgang av viktig teori, men også en praktisk tilnærming du kan ta med deg for å skape suksess med dine egne kampanjer.
Andre aktuelle kurs:
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Kurspakke i SEM (Search Engine Marketing)
Alle felter må fylles ut.
Klasserom eller online/digitalt
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Denne kurspakken retter seg mot deg som ønsker å bli mer synlig i søkemotorene, både i form av organisk synlighet (SEO) og via betalte annonser som Google Ads og Microsoft Ads.
Forkunnskaper
Kurset krever ingen spesielle forkunnskaper, men det er en fordel om du har tilgang til din egen konto for Google Ads og Microsoft Ads.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.