Stillingsannonsering i sosiale medier
Hvordan lykkes med rekruttering i en digital verden?
Flere og flere bedrifter har fått opp øynene for rekruttering gjennom sosiale medier. Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter har alle særegenheter og hver kanal har sine fortrinn. Rekruttering via sosiale medier er blitt mer og mer etablert og brukes nå av omtrent halvparten av alle virksomheter. Dagens arbeidsmarked har en arbeidsløshet på 3,4% i Norge og i EU er den på rekordlave 6,4%. Folk er i jobb og du som skal ansette vil ofte oppleve at det ikke kommer søkere du vil ansette. En gjennomsnittlig ansettelsesprosess tar 39 dager, mens de beste kandidatene er ute av jobbmarkedet i løpet av bare ti dager.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Fysisk eller digitalt: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac, samt login til dine kontoer i sosiale medier. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: |
Se kommende datoer for dette kurset.
Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs. Ønsker din bedrift et eget kurs på din arbeidsplass, i våre lokaler eller online? |
|
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
- Strategisk bruk av sosiale medier.
- Merkevare- og omdømmebygging.
- Målgrupper og segmentering.
- Rekruttering i sosiale medier.
- Tips til bedriftsprofilen.
- Kampanjeverktøy.
- Annonseformater.
- Sporing og Analyse.
Hvorfor velge dette kurset?
- Brukt riktig kan sosiale medier vise dine ledige stillinger direkte til aktuelle kandidater med høy treffsikkerhet.
- Sosiale medier blir stadig spådd en viktigere rolle innen profilerings- og rekrutteringsprosesser og kurset vil derfor gi deg viktig innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for employer branding, stillingsannonser og målgruppetilpasning i sosiale medier.
- Du ønsker å utnytte sosiale medier til rekruttering.
- Du vil komme igang med stillingsannonsering i sosiale medier.
- Sosiale Medier har fått økende betydning i profilerings- og rekrutteringsprosesser.
- Spar tid og kostnader på søkeprosessen ved å la de mest aktuelle kandidatene se annonsene direkte i sosiale medier.
Andre aktuelle kurs:
Det er ikke satt kommende datoer for dette kurset.
Kurset krever minimum 3 deltakere. Ta kontakt med oss for å avtale dato eller for å booke et bedriftsinternt kurs.
Klasserom eller online/digitalt
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Kurset er for alle som ønsker å komme i gang og lære seg mer om annonsering av stillinger på Facebook, Instagram og LinkedIn.
Forkunnskaper
Du må ikke ha noe kunnskap om annonsering i sosiale medier fra før.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.