På dette kurset får du en innføring i hvordan du som jobber med markedsføring, salg og kommunikasjon i en virksomhet, kan bruke verktøy som varemerker og domener uten å krenke en annen aktør.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Fysisk eller digitalt: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Hvis du deltar i klasserom, ta med PC eller Mac om du ønsker. Ingen spesielle krav til programvare. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: |
Se kommende datoer for dette kurset.
Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs. Ønsker din bedrift et eget kurs på din arbeidsplass, i våre lokaler eller online? |
|
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Markedsføringsretten omfatter rettsreglene som setter rammer for næringsdrivendes markedsføring. Markedsføringsloven er det mest sentrale regelverket. Også varemerkeloven spiller inn når det gjelder bruk av kjennetegn som varemerker og domenenavn. Regler om god forretningsskikk og forbud mot etterligning setter grenser for en virksomhets markedsføring. Hvilke kjennetegn kan brukes? Hvordan kan man benytte søkeord på nettet? En virksomhet må være bevisst på å ikke bruke kjennetegn som kan forveksles med en konkurrents kjennetegn eller som på annen måte utgjør et inngrep i andres rettigheter.
- Innføring i markedsføringsrett.
- Veiledning om hvordan man går frem for å trekke grenser mot andres rettigheter og vurdere hvilke kjennetegn man kan benytte i egen markedsføring.
- Kurset vil inneholde gjennomgang av rettstvister som illustrasjon.
- Det legges opp til løsning av caser og diskusjon, slik at man får en oversikt over hvordan grensedragning mot andres rettigheter i praksis gjøres.
Hvorfor velge dette kurset?
- Du vil få kunnskap om hvordan man unngår å bevege seg for tett opp mot konkurrenter, både når det gjelder valg av kjennetegn og praktisk bruk av slike i markedsføring.
- En virksomhet som har bevissthet overfor konkurrenters rettigheter unngår unødige konflikter og mulig negativt fokus på egne varemerker og navn. En ryddig fremferd skaper godt omdømme og verdi for virksomheten!
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Kurs i praktisk markedsføringsrett
Alle felter må fylles ut.
Klasserom eller online/digitalt
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Alle som ønsker en innføring i praktisk markedsføringsrett.
Forkunnskaper
Kurset krever ingen forkunnskaper.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.