Sender du nyhetsbrev? Det å organisere og kategorisere mottakerne på en fornuftig måte, gir deg en rekke fordeler, både i forhold til hvordan du kan gjøre utsendelser, men også i forhold til å ha god kontroll på dine abonnentlister.
Stikkord: E-postmarkedsføring
E-postmarkedsføring kan være en effektiv måte å nå ut til potensielle kunder og bygge lojalitet blant eksisterende kunder. Men, hvordan sikre levering av nyhetsbrev til dine mottakere? Sammenlignet med andre kanaler kan e-postmarkedsføring være svært lønnsomt. Men, med økt spam-filtrering og innboks-overbelastning kan det være utfordrende å få nyhetsbrevene dine til å nå frem til […]
Spørsmål: Vi har i dag to lister i MailChimp, da vi sender ulik informasjon til ulike grupper brukere. Men, vi har også behov for å sende noe felles til begge listene. Hvordan gjør vi dette på enklest mulig måte, uten å kopiere og sende flere like nyhetsbrev? Svar: Det er flere måter å håndtere dette […]
Spørsmål: Vi vurderer å bytte ut vårt system for nyhetsbrev med MailChimp. I systemet vi bruker i dag har vi en form for malfunksjonalitet, men opplever at dette ikke fungerer godt nok. Malene er vanskelig å vedlikeholde, vanskelig å bytte ut og vi føler ikke vi har den kontrollen vi ønsker. Det er heller ikke […]
Med den nye Creative Assistant i MailChimp kan du enkelt sette sammen tekst og bilder og velge mellom ulike design for å skape spennende innhold til dine nyhetsbrev. Slik gjør du det Sett inn en bildeboks i nyhetsbrevet og legg til ønsket bilde. Klikk deretter på Creative Assistant. Faktisk trenger du ikke sette inn bildet, […]
Et spørsmål jeg ofte får er: bør jeg bruke en eller flere lister i MailChimp? Spørsmålet kommer gjerne når man har abonnenter som skal motta ulikt innhold og man ønsker å skille disse fra hverandre for å ha kontroll. Mitt svar er som oftest nei. Ulempen med flere lister Siden lister er selve hjertet i […]
I en nylig oppdatering av MailChimp har det nå blitt mulig å bruke bakgrunnsbilder i nyhetsbrev.
MailChimp Inbox Preview er en ny funksjon i MailChimp som gir deg bedre kontroll på hvordan nyhetsbrevene du sender ut ser ut i ulike e-postklienter.